Mitt projekt ” Jag och min hälsa” har gått riktigt bra!
Jag är väldigt glad att jag beslutade mig för att blogga om detta och det är pga att jag känner att jag hade ett visst motstånd till att börja träna så nu när jag bestämde mig för att dela detta projekt med er så blir jag ju tvungen att gör en förändring. Jag tycker att jag mår så mycket bättre när jag tränar både mentalt och fysiskt men ändå så är det fruktansvärt segt och motigt att komma igång.
Jag har under ett års tid haft vissa morgonrutiner för att nå framåt och starta dagen på ett bra och positivt sätt, men dom har tagit väldigt lång tid och det har varit svårt att få in träningen på morgonen också. Nu när jag började så gjorde jag om lite i min planering plus att jag inte jobbar lika mycket nu som tidigare.
Jag har därmed gjort väldiga förändringar i och med minskad arbetstid.Jag styr mer nu över min arbetssituation än tidigare och det gör att jag kan flexa med min träning mer och mina kvällsrutiner blir bättre.

Så hur kan då en dag se ut hos mig; Jag startar alltid dagen med en ledd morgonmeditation ca 10 min, går upp och tar min fantastiska morgondrink som innehåller: vitaminer, b-vitaminkomplex, kväveoxid, Q 10 och omega, sån härlig kick jag får av detta. Jag sätter mig en stund och skriver 5 saker jag är tacksam för i mitt liv, läser 10 min om något som handlar om det som utvecklar mig och som intresserar mig just nu, jag läser mitt livsmanus ( kommer i ett senare inlägg vad det är för något) och avslutar denna morgonrutin med 10-15 min yoga på min härliga ullmatta. Jag äter därefter en underbar grötfrukost med en latte. Nu är jag full av energi och kan starta min dag på ett bra sätt.
Dagen med arbete innebär olika åtagande i form av massage, EFT sessioner och Reiki Healing, jag har även sessioner online och då jobbar jag hemifrån.

Jag jobbar ofta kvällstid med mina behandlingar och då har jag jobbat till kl 21.00 och känt att det inte är hållbart i längden men tar det sen har jag tänkt och i September då blir det.
Sagt och gjort så nu när jag gått in i en ny era så startade jag med att endast jobba till 20.00 två dagar i veckan och en dag till 19.00, jag har bara behandlingstider på min mottagning tre dagar i veckan.
Mina kvällar är så sköna nu, jag hinner med att landa innan sängdags.
Mina kvälls rutiner; äter middag direkt när jag kommer hem, den dagen jag slutar kl 19.00 jobbar jag online en stund hemma till 20.30, efter det så plockar jag och förbereder för dagen efter om det behövs, jag sätter mig ner och skriver och reflekterar över min dag och det är ett sätt för mig att vara i nuet och se vad jag gjort och känt, vad jag ev kan förbättra till näst kommande dag, jag avslutar min dag med en bra ljudbok och lite handarbete, jag älskar att skapa och har saknat det enormt mycket under en lång lång tid.

Mitt nya upplägg i september har gett mig mer lugn och harmoni, sådan skön känsla jag absolut inte vill vara utan så jag kommer att fortsätta på detta sätt.

Jag hoppas att du kan bli inspirerad och skaffa dig bra vanor och har du redan goda och bra vanor så dela gärna dom.

Jag önskar dig en härlig dag!

Med värme och kärlek
Marita

2 thoughts to “Morgonrutiner hur gör du?

  • Eija Winlund

    Wow, jag tar till mig av dina rutiner!

    Svara
    • Marita

      Va roligt och jag kommer ta till mig det som du gjorde av mina rutiner, två tavlor. Tack!!!

      Svara

Leave a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *